Installation & service
Der er intet nemmere end en robotplæneklipper, der klipper dit græs for dig. Men først skal den installeres – og det kan være besværligt nok i sig selv - men hvad nu hvis den går i stykker, eller softwaren ikke længere fungerer, som den skal?
Hos RoboWorld er det muligt både at få installeret, repareret og serviceret din robotplæneklipper. Vi sørger nemlig for, at det hele fungerer, som det skal – hele tiden. Når du køber en robotplæneklipper, bliver du altså taget i hånden fra start.
Først kan vi rådgive dig om, hvilken maskine du skal vælge, og hvilken der passer bedst til dig og dine behov. Herefter kommer vi også gerne og installerer den for dig, hvis du ønsker det. Det kan være lidt af et projekt at installere en robotplæneklipper, så derfor hjælper vi naturligvis gerne.
Der er intet nemmere end en robotplæneklipper, der klipper dit græs for dig. Men først skal den installeres – og det kan være besværligt nok i sig selv - men hvad nu hvis den går i stykker, eller softwaren ikke længere fungerer, som den skal?
Hos RoboWorld er det muligt både at få installeret, repareret og serviceret din robotplæneklipper. Vi sørger nemlig for, at det hele fungerer, som det skal – hele tiden. Når du køber en robotplæneklipper, bliver du altså taget i hånden fra start.
Først kan vi rådgive dig om, hvilken maskine du skal vælge, og hvilken der passer bedst til dig og dine behov. Herefter kommer vi også gerne og installerer den for dig, hvis du ønsker det. Det kan være lidt af et projekt at installere en robotplæneklipper, så derfor hjælper vi naturligvis gerne.
Vi installerer din robotplæneklipper og nedlægger kablerne
Vi du ikke ønsker selv at installere din nye robotplæneklipper, kan vi godt forstå det. Det kan være en svær proces, især hvis man ikke er vant til den slags arbejde. Derfor kommer vi gerne og installerer den lille maskine for dig.
RoboWorld består af tre anlægsgartnere, der alle har styr på maskiner til haven. Derfor ved vi også, hvordan vi skal håndtere en kabelnedlægger, da vi har mange års erfaring med netop dette. Inden vi kommer og installerer din robotplæneklipper, er der nogle regler, der skal overholdes.
De er følgende:
- Vi installerer kun robotplæneklippere, der er købt hos os. Det vil sige, at du ikke blot kan bestille en installation eller installationskit til en anden robotplæneklipper og så få os til at installere den. Alle varerne skal være købt hos os.
- Inden vi kan installere din nye robotplæneklipper, skal din græsplæne være nyklippet. Det vil sige, at når vi møder op, forventer vi at se en nyklippet græsplæne, så vi hurtigt kan komme i gang.
- Din græsplæne skal derudover også være forholdsvis jævn og ryddelig. Det vil sige, at du skal sørge for at fjerne eventuelt legetøj, trampoliner, møbler med mere, så vi hurtigt kan påbegynde installationen af maskinen.
Det allervigtigste er altså, at din græsplæne er ryddelig og klar, så vi hurtigt kan komme til.
Hvad får du med i en installation?
Når du bestiller en installation, skal du selv købe et installationskit og kanttråd ved siden af. Det er nemlig sådan et installationskit, vi skal bruge for at installere din nye maskine, og dette kit følger hverken med robotplæneklipperen eller selve installationen.
Under en installation på fast pris, må der max være fire forhindringer eller afgrænsninger på din græsplæne. Det vil sige, fire blomsterbede, træer eller lign., så maskinen ikke kører alle planterne helt ned.
Når vi installerer din robotplæneklipper, sørger vi også for at programmere din maskine efter de indstillinger, der passer dig bedst. Du kan kun bestille en installation, hvis du også køber en robotplæneklipper hos os.
Har du spørgsmål til vores kabelnedlæggere eller installation af robotplæneklipper?
Hvis det er første gang, at du skal have installeret en robotplæneklipper, kan det umiddelbart se ud som om, der er meget at tage stilling til. Skal du selv installere den, skal du købe en kabelnedlægger, eller skal du bestille en installation hos os? Spørgsmål er der altid nok af.
Derfor sidder vi også klar til at hjælpe dig, så du kan danne dig et bedre overblik og få besvaret dine spørgsmål. Vi er tre anlægsgartnere, der er eksperter inden for vores felt. Det betyder, at vi kan rådgive dig til, hvad der bedst kan betale sig i det pågældende tilfælde, og hvis du har besvær med at vælge en maskine, kan vi også hjælpe dig med det.
Du kan altid kontakte os på vores mail info@roboworld.dk eller på vores telefon +45 29 61 76 48, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.
Roboworld er en webshop, der tilhører Midtjysk Haveservice. Vi er både eksperter inden for robotplæneklippere og haver generelt, og du kan af den grund også forvente at få seriøs rådgivning og sparring på eventuelle haveproblemer.
Skulle din maskine herefter have brug for reparation grundet en skade eller fejl, så sørger vi også for det. Herefter tilbyder vi service af din robotplæneklipper, så den altid er i topform. Dette foregår om vinteren, hvor den ikke bliver brugt, så den er klar til forår og sommer.
Hvordan foregår en installation af en robotplæneklipper?
Når du skal have installeret en robotplæneklipper med hjælp fra RoboWorld, sørger vi blandt andet for at nedlægge et afgrænsningskabel til robotplæneklipperen.
Når vi nedlægger et afgrænsningskabel til robotplæneklippere, foregår det professionelt med en kabelnedlægger. En kabelnedlægger lægger kablet et stykke ned i jorden, så det ikke er til gene for dig, når du færdes på græsplænen.
Når vi installerer en robotplæneklipper hos dig, er det vigtigt, at du forinden har slået græsset og ryddet plænen. Så vi kan nemlig lettere komme til med vores maskiner og værktøjer. Når vi installerer robotplæneklipperen, sørger vi også for at opsætte maskinen og tjekke dens software. Herefter er der kun tilbage at oplade maskinen og lade den køre sin allerførste tur på din græsplæne.
Robotplæneklipperservice
Når vi foretager et servicetjek af din robotplæneklipper, betyder det med andre ord, at vi tjekker, at alt fungerer som det skal, og vi gør den også klar til det kommende forår og sommer. Vi tilbyder nemlig vinterservice.
Hos RoboWorld kan du vælge mellem et lille service eller et stort service. I den store pakke sørger vi selv for at hente din robotplæneklipper, mens du i den lille service selv skal indlevere den hos os i en rengjort tilstand. Her kan den afhentes efter service.
Når du får service hos os, tjekker vi som sagt, at alt fungerer. Vi gør følgende under et servicetjek:
- Vi opdaterer maskinens software, så der ikke er nogen problemer i forbindelsen mellem smartphone og robotplæneklipper.
- Vi kontrollerer knivene i maskinen. Er de blevet for slidte, og skal skiftes ud, kan vi gøre dette for en merpris.
- Vi rengør maskinen og kontrollerer, at både ladestation, motorerne, sensorerne og elektronikken fungerer, som de skal.
- Hvis vi skal udbedre eventuelle fejl og mangler, vil der være en merpris.
Service er vigtigt for din robotplæneklipper. På den måde kan du nemlig sørge for, at den altid fungerer optimalt. Du kan også opsnappe eventuelle skader eller slidte knive og dele, som vi hurtigt kan skifte, inden problemet bliver alt for kritisk.
Garanti og reparation af robotplæneklippere
Hvis vi, under et servicetjek, opdager fejl, mangler eller skader, så skal den selvfølgelig repareres – og det gør vi også.
Overholder din maskine stadig sin garantiperiode, som producenten har udstedt, reparerer vi den naturligvis. Er din maskinen gået i stykker uden for garantiperioden, kan vi heldigvis også stadigvæk hjælpe dig.
Vi reparerer nemlig på eget værksted. Her foretager vi reparationer på Ambrogio, Cub Cadet og Robomow robotplæneklippere samt akku-maskiner fra Cub Cadet. Vi sørger naturligvis for kun at benytte originale reservedele, der passer til den pågældende model.
Autoriseret reparationsværksted og forhandler
Du kan stole på os, når du handler hos RoboWorld. Vi er nemlig autoriserede forhandlere, og fungerer også som et autoriseret reparationsværksted. Det betyder med andre ord, at producenten har godkendt, at vi handler med deres varer. På den måde er du sikker på, at det er den ægte vare, du lægger i kurven.
På et autoriseret reparationsværksted bliver der også kun benyttet originale reservedele fra producenten, når vi foretager en reparation af din robotplæneklipper, så du er sikker på, at de passer til din model, og at kvaliteten er i højsædet.
Vi er autoriserede forhandlere af både Ambrogio, Cub Cadet & Robomow.
Har du spørgsmål til vores installation eller service? Så kan du kontakte os allerede i dag
Hvis det er allerførste gang, du har at gøre med et robotplæneklipper, så er der naturligvis nogle ting, der er nye for dig – måske du endda sidder med en masse spørgsmål. Hvis dette er tilfældet, kan du altid henvende dig til os.
RoboWorld er en webshop til vores hovedside Midtjysk Haveservice. Vores team består af tre anlægsgartnere med både meget erfaring og viden inden for vores felt – vi har nemlig været mange år i branchen. Derfor har vi også styr på alle de maskiner, vi forhandler, og vi vil derfor uden problemer kunne guide dig til valg af den rigtige maskine eller besvare dine spørgsmål.
Du kan altid kontakte os på vores mail info@roboworld.dk eller på vores telefon +45 29 61 76 48, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.