Batterier & lader
Når du køber en robotplæneklipper eller akku-maskine hos os, skal du vide, at alle kører på batteri. Det gør det hele meget let for dig. På den måde skal du ikke bekymre dig om en ledning, der konstant er i vejen, når du bruger en løvblæser eller hækkeklipper fra os.
Dog kan du risikere, at batteriet løber tør for strøm, når du benytter en akku-maskine eller robotplæneklipper. Det er naturligvis træls og sætter en stopper for det arbejde, som du havde planlagt.
Derfor anbefaler vi også altid at have et ekstra batteri på lager, så du hurtigt kan skifte ud mellem batterierne og sætte det opbrugte til opladning. Alle vores maskiner til haven kører på genopladelige batterier, og de både larmer mindre, sviner mindre og er mere praktiske og brugbare end havemaskiner, der kører på benzin eller el.
Når du køber en robotplæneklipper eller akku-maskine hos os, skal du vide, at alle kører på batteri. Det gør det hele meget let for dig. På den måde skal du ikke bekymre dig om en ledning, der konstant er i vejen, når du bruger en løvblæser eller hækkeklipper fra os.
Dog kan du risikere, at batteriet løber tør for strøm, når du benytter en akku-maskine eller robotplæneklipper. Det er naturligvis træls og sætter en stopper for det arbejde, som du havde planlagt.
Derfor anbefaler vi også altid at have et ekstra batteri på lager, så du hurtigt kan skifte ud mellem batterierne og sætte det opbrugte til opladning. Alle vores maskiner til haven kører på genopladelige batterier, og de både larmer mindre, sviner mindre og er mere praktiske og brugbare end havemaskiner, der kører på benzin eller el.
Vores batterier og lader
Hos RoboWorld forhandler vi to forskellige batterier og en lader til vores Cub Cadet-maskiner – det vil sige både vores robotplæneklippere og akku-maskiner fra producenten.
Vi forhandler et batteri på 2,5 Ah og et batteri på 5,0 Ah. Batterierne har henholdsvis en ladetid på 75 minutter og 150 minutter, så det er ikke lang tid, du skal vente for at få dit batteri ladet op. Vi anbefaler dog stadig, at du altid har et ekstra batteri på lager, der er fuldt opladet, så du ikke skal standse alt arbejde på grund af et manglende batteri.
Begge batterier kører på 54 V og har henholdsvis 135 Wh og 270 Wh, hvilket står for, hvor mange kilowatt batteriet bruger i timen.
Vores lader fungerer til begge batterier, og du kan derfor købe, uanset om du køber det lille eller det store batteri.
Virker din maskine ikke, selvom du har opladet batteri?
Hvis du har opladet maskinens batteri – hvad end det er en robotplæneklipper eller en akku-maskine – og maskinen stadig ikke virker, så kigger du nok på en mulig reparation. Heldigvis er vi også et autoriseret reparationsværksted, hvilket betyder, at vi kan reparere din maskine, så længe den er købt hos os.
På et autoriseret værksted kan vi reparere dine maskiner, både før og efter at garantiperioden udløber. Det betyder, at du ikke skal være bekymret for, om din havemaskine stadig har garanti, når du kommer ind på vores reparationsværksted.
Hos RoboWorld benytter vi os kun af originale reservedele, når vi udskifter de ødelagte dele. Det betyder, at du altid kan regne med den samme gode kvalitet, du fik, da du købte din robotplæneklipper eller akku-maskine til haven.
Vi tilbyder tjek af din maskine, batteri og lader
Hvis du gerne vil have, at din robotplæneklipper eller akku-maskine fungerer optimalt hver dag, er det en rigtig god ide at sørge for, at den kommer til et årligt tjek-op. Hos RoboWorld tilbyder vi vinterservice til alle vores robotplæneklippere.
Et vintertjek sørger for, at din maskine kører optimalt, og så fanger vi også eventuelle skader eller mangler, der på lang sigt kan blive kritiske. Vi tjekker blandt andet:
- Det software, som robotplæneklipperen benytter. Her opdaterer vi, så din maskine kan køre uden forbindelsesproblemer og altid er up to date med den nyeste teknologi inden for dens model.
- At knivene på din robotplæneklipper er skarpe og fungerer optimalt. Hvis de ikke er skarpe, vil du ikke få det bedste resultat, som vi ved, at din robotplæneklipper kan præstere. Derfor er det nødvendigt, at knivene altid er helt skarpe.
- Vi sørger også for rengøringen af maskinen. Her rengør vi alle robotplæneklipperens dele, så den igen er klar til at slå græs hele sommeren. Vi tjekker også, at både motorer, sensorer, batteri og ladestation virker, som de skal.
- Hvis vi under et vinterservicetjek skulle opdage eventuelle fejl, der kræver en reparation, vil vi opkræve merpris.
Mangler du andet tilbehør til din robotplæneklipper eller akku-maskine?
Hvis du mangler mere tilbehør end blot batterier eller lader, så er der hjælp at hente hos RoboWorld. Vi forhandler nemlig også andet tilbehør til alle vores robotplæneklippere, blandt andet kanttråd, et Robohome, et installationskit og meget mere.
En kanttråd skal du for eksempel benytte, når du skal installere din robotplæneklipper. Denne tråd sørger nemlig for, at din maskine ikke løber løbsk, men forbliver inde i din have.
Et RoboHome er et godt hvilested for din robotplæneklipper, hvor den blandt andet bliver beskyttet mod både regn og sol. Regn kan nemlig skade batteri og motor på maskinen, mens sol kan formindske levetiden af din robotplæneklipper.
Til sidst er et installationskit også vigtigt, når du køber en robotplæneklipper, da det ikke følger med maskinen. Det kan være lidt besværligt at installere en robotplæneklipper selv. Derfor tilbyder vi også, at vi kommer ud til dig og installerer din robotplæneklipper. Så bliver det ikke meget lettere.
Har du spørgsmål til RoboWorld? Så kan du ringe til os allerede i dag
RoboWorld er en webshop, der tilhører vores virksomhed, Midtjysk Haveservice. Vi består af tre anlægsgartnere, hvor vi alle har mange års erfaring og viden inden for vores felt. På den baggrund kan vi også guide dig sikkert til, hvilken maskine du skal vælge – og installere den for dig.
Har du yderligere spørgsmål, sidder vi altid klar til at hjælpe dig! Du kan altid kontakte os på vores mail, info@roboworld.dk, eller på vores telefon, +45 29 61 76 48, hvor vi sidder klar til at hjælpe dig.